GENG2 SETIA

Dah Boleh Cashout Tapi Tamau

Tuesday, November 4, 2014

Minat Motorsikal Berkuasa Tinggi

Ramai tak tahu ini adalah salah satu minat aku. Tak tahu dapat dari sapa tapi seingat aku, aku suka tengok motorsikal berkuasa tinggi ni. Masa umur 17 tahun, aku siap langgan lagi majalah Roda-Roda selama setahun. Nak sambung langganan lepas tu tak dapat pasal isi kewangan.. Huhu



Dengan gaya dan warna yang menarik, hati sapa tak terpikat kan?

Dulu, setiap bulan memang ternanti-nanti nak menatap setiap isu Roda-Roda. Nak tengok model terbaru yang dilancar kat luar negara, pandu uji dari 'Bos' iaitu MYB, ketua editor Roda-Roda dan sebagainya. Dengar kata beliau dah arwah. Al-fatihah. Bila dah banyak membaca tu, banyak jugalah yang diketahui. Dari jenama dan model, insyaallah semua dalam kepala dah. Tengok belakang motor pun dah tau model apa.. Haha

Yang aku paling minat CBR Fireblade. Fuh! Memang mengancam habis. Masa tu salah seorang yang pakai motorsikal tu adalah Datuk Hattan. Tahun 90-an beliau belum dapat pangkat datuk tapi ngah popular sebagai penyanyi.

Dah lelama tu, minat tu kian tenggelam. Pengetahuan mengenai motorsikal berkuasa tinggi ni pun dah luput sikit demi sikit. Tapi, Roda-Roda tetap menjadi koleksi kesayangan aku.

Sekarang, yang nampak nak mengikut minat adalah si anak perempuan seorang ni. Jumpa apa-apa yang boleh ditunggang, dia cakap,"Kakak naik motor"..



Helmet jangan dilupa ye?

Bila g umah nenek, mesti nak duduk kat atas 'pocket bike' pakcik dia..



Selagi tak letak dia kat sini, meraung2lah dia sampai balik.

Kalaulah aku teruskan minat ni dan kaya plaks tu, tentu lagi seronok kan?

P/s: sekarang ni banyak nahas jalanraya melibatkan motorsikal berkuasa tinggi ni buat aku sedih betul. Al-fatihah buat yang telah pergi..

posted from Bloggeroid

5 comments:

Sky said...

Sportbike/Superbike = My spirit/passion

Majalah Roda-Roda...start baca tahun 1991 (umur 12 tahun masa tu) hingga sekarang...

Aku doakan kamu akan dapat memiliki sebuah motorsikal idaman suatu hari nanti...aamiin...

Dr K said...

perghhhh..siap langgan majalah Roda Roda tu..

saya dulu tumpang baca majalah kawan...hahaha

Najib Ariyan Ali Basha said...

tu dia dah menurun ke anak lah tu minat motor besar... layannnn

salam kenal

Irfa said...

zaman slim dulu penah lah naik
kalau sekarang, oi tidaklah aku
mau terangkat tayar depan moto tu nnti

onlajer said...

Minat juga dengan super bike nih cuma macam dah tak berani nak menungang jauh - jauh